Управление на качеството

Управлението на качеството произтича от статута на БСУ на недържавно висше училище и от мисията на университета да подготвя конкурентоспособни специалисти с висша квалификация и качества за бърза професионална реализация и развитие в динамична и глобализираща се среда. 

Инструментите за управление на качеството са определени в Система за оценяване и поддържане на качеството на обучението и академичния състав, създадена по международния стандарт  EN ISO 9001:2008 . 

Цели по качеството: 

  • Да предлага специалности с високо и устойчиво търсене, като реагира изпреварващо на очертаващите се тенденции в пазара на труда. 
  • Да ориентира обучението към изискванията на практиката, като развива трайни връзки с бизнеса, с професионални организации, с правителствени и неправителствени институции. 
  • Да гарантира интересите на студентите, като осигурява възможности за избор, представителност, мобилност и изява. 
  • Да развива и усъвършенства дейността си, като изгради рационална система за измерване и контрол на качеството. 
  • Да предлага социално приемлива цена на обучението, като прилага механизми за ефективно управление на ресурсите. 
  • Да приобщава учебния процес към европейските ценности и стандарти, като се интегрира с други академични институции за обмен на опит и съвместни проекти.  
  • Да насочва научноизследователската дейност към значими за обществената практика проблеми, като изгражда конкурентна среда за стимулиране и финансиране. 
  • Да поддържа оптимално равнище на академичния състав, като отстоява институционалните критерии за подбор, атестиране и научно развитие. 
  • Да налага високи стандарти за работа и общуване, като осигурява модерна материална и технологична среда.  

 

Методи и процеси за управление на качеството:

  • Провеждат се ежегодни анкетни проучвания сред кандидат-студентите, студентите, завършилите студенти, преподавателите и работодателите относно отделни параметри на качеството.
  • Чрез систематични вътрешни и външни одити  се извършва мониторинг на всички основни, спомагателни и обслужващи дейности  и структурни звена.
  • Резултатите от одитите и анкетните проучвания се анализират на управленските равнища в БСУ и чрез система за контрол на решенията се регистрират предприетите действия и резултатите от тях.
  • Провеждат се регулярни и планирани обучения на преподавателите и служителите  съобразно специфични цели на БСУ, установените при мониторинга потребности и др.  
  • Извършва се ежегодно оценяване и атестиране на всички преподаватели и служители съобразно целите по качеството и определените стандарти за работа в БСУ.

 

Провеждани анкетни проучвания:     

  • Сред кандидат-студентите относно мотивите и очакванията им;
  • Сред студентите на БСУ за оценяване качеството на преподаване и преподавателя; 
  • Сред студентите за оценка на учебната дисциплина;
  • Сред студентите за административното обслужване и информационното осигуряване;
  • Сред завършващите образователни програми на БСУ относно учебния план;
  • Сред възпитаниците на БСУ за професионалната реализация и кариерното развитие;
  • Анкетно проучване сред работодателите за оценка на компетенциите;
  • Анкетно проучване сред преподавателите. 

 

Проведени вътрешни одити по качеството:

 

Проведени външни одити по качеството:

 

За контакти

Доц. д-р Евелина Динева
Зам.-ректор по Учебната дейност и акредитацията и
Представител на ръководството по качеството
БСУ, стая 306, тел. +359 56 900 506
dineva@bfu.bg

 

Светла Хаджиева
отдел „Качество на обучението”
БСУ, стая 16, тел: +359 56 900 446
shadjieva@bfu.bg