Управление на качеството
Управлението на качеството произтича от статута на БСУ на недържавно висше училище и от мисията на университета да подготвя конкурентоспособни специалисти с висша квалификация и качества за бърза професионална реализация и развитие в динамична и глобализираща се среда.
Бургаският свободен университет понастоящем е в процес на работа и сертификация по стандарт ISO 9001:2015, като се подготвят за сертифициране всички основни дейности и направления: образование на студенти в бакалавърска, магистърска и докторска степен, квалификационна дейност, научноизследователска дейност и международна дейност.
Цели по качеството:
- Да предлага специалности с високо и устойчиво търсене, като реагира изпреварващо на очертаващите се тенденции в пазара на труда.
- Да ориентира обучението към изискванията на практиката, като развива трайни връзки с бизнеса, с професионални организации, с правителствени и неправителствени институции.
- Да гарантира интересите на студентите, като осигурява възможности за избор, представителност, мобилност и изява.
- Да развива и усъвършенства дейността си, като изгради рационална система за измерване и контрол на качеството.
- Да предлага социално приемлива цена на обучението, като прилага механизми за ефективно управление на ресурсите.
- Да приобщава учебния процес към европейските ценности и стандарти, като се интегрира с други академични институции за обмен на опит и съвместни проекти.
- Да насочва научноизследователската дейност към значими за обществената практика проблеми, като изгражда конкурентна среда за стимулиране и финансиране.
- Да поддържа оптимално равнище на академичния състав, като отстоява институционалните критерии за подбор, атестиране и научно развитие.
- Да налага високи стандарти за работа и общуване, като осигурява модерна материална и технологична среда.
Методи и процеси за управление на качеството:
- Провеждат се ежегодни анкетни проучвания сред кандидат-студентите, студентите, завършилите студенти, преподавателите и работодателите относно отделни параметри на качеството.
- Чрез систематични вътрешни и външни одити се извършва мониторинг на всички основни, спомагателни и обслужващи дейности и структурни звена.
- Резултатите от одитите и анкетните проучвания се анализират на управленските равнища в БСУ и чрез система за контрол на решенията се регистрират предприетите действия и резултатите от тях.
- Провеждат се регулярни и планирани обучения на преподавателите и служителите съобразно специфични цели на БСУ, установените при мониторинга потребности и др.
- Извършва се ежегодно оценяване и атестиране на всички преподаватели и служители съобразно целите по качеството и определените стандарти за работа в БСУ.
Провеждани анкетни проучвания:
- Сред кандидат-студентите относно мотивите и очакванията им;
- Сред студентите на БСУ за оценяване качеството на преподаване и преподавателя;
- Сред студентите за оценка на учебната дисциплина;
- Сред студентите за административното обслужване и информационното осигуряване;
- Сред завършващите образователни програми на БСУ относно учебния план;
- Сред възпитаниците на БСУ за професионалната реализация и кариерното развитие;
- Анкетно проучване сред работодателите за оценка на компетенциите;
- Анкетно проучване сред преподавателите.
Планове и отчети за вътрешни одити по качеството
За контакти:
проф. д-р Мария Алексиева
Зам.-ректор и Представител на ръководството по качеството
БСУ, стая 306, тел. +359 56 900 506
malex@bfu.bg
Светла Хаджиева
отдел „Качество на обучението”
БСУ, стая 16, тел: +359 56 900 446
svhadjieva@bfu.bg